Консультація спеціаліста

Графік роботи

Пн - Сб: 09:00 - 18:00

Укр

Особливості зимової експлуатації АКБ

Особливості зимової експлуатації АКБ - картинка - 1

Виконання стартерних батарей - загальнокліматичне, що допускає їх цілорічний експлуатацію в широкому діапазоні зміни температури навколишнього повітря. Температура в підкапотному просторі вантажного автомобіля значною мірою доповнюється теплом від двигуна, що виділяється під час його роботи.

Граничні значення температури навколишнього повітря визначено для роботи батарей за умовами збереження їх як виробів (міцність матеріалів). Однак тривалий вплив граничних температур сприяє зниженню працездатності та ресурсу стартерної батареї. Найбільш різко знижується працездатність АКБ у режимі пуску двигуна у зимовий (холодний) час.

Зимова експлуатація АКБ супроводжується такими факторами:

  • Знижується температура електроліту (зростає його в'язкість, знижується швидкість дифузії в пори активного матеріалу пластин, зменшується електропровідність) і з цієї причини знижується ефективність процесу заряду від генератора при тих же величинах зарядної напруги на автомобілі.
  • Запуск холодного двигуна вимагає більшої потужності та енергії від АКБ за рахунок збільшення значень розрядного струму та більш тривалої роботи стартера. Це призводить до глибшого розряду АКБ, зниження її зарядженості.
  • Збільшується кількість включених у роботу споживачів електроенергії як для комфорту в салоні, так і для безпечного руху, харчування яких походить від генератора, а при неодружених оборотах двигуна - від АКБ.
  • Скорочення тривалості світлового дня викликає необхідність більш тривалої роботи освітлювальних приладів, що знижує можливість генератора для ефективної підзарядки акумуляторної батареї.
  • Погіршення дорожніх умов призводить до зниження динаміки руху автомобіля, що зменшує віддачу енергії генератором. Це, своєю чергою, скорочує можливість повного заряду акумуляторної батареї.

Вплив перерахованих чинників зниження зарядженості АКБ об'єктивно посилюється значно більшою мірою, якщо генератор вантажного автомобіля з причин зносу деталей не забезпечує віддачу номінальних показників (струм навантаження). Власник автомобіля, як правило, після багаторічної експлуатації не перевіряє генератор на віддачу і, в результаті, взимку виявляється перед фактом наполовину розрядженої АКБ, яка не здатна запустити холодний двигун. Зміни температури та висока вологість навколишнього повітря під капотом у зимовий час сприяють погіршенню роботи виробів електрообладнання, на виникнення «відпливу» по вологим проводам, що сприяють підвищенню розряду батареї. При цьому знижується її працездатність у пусковому режимі.

Для усунення негативних наслідків зимових умов на стан зарядженості акумуляторної батареї корисно проводити наступні заходи:

  • контролювати натяг ременя приводу генератора, при якому, згідно з інструкцією на вантажний автомобіль, забезпечується повна віддача енергії для живлення включених споживачів та підзаряд АКБ;
  • не допускати тривалої роботи включених споживачів на автомобілі при непрацюючому двигуні;
  • періодично контролювати відсутність «відпливу» струму від АКБ на різні вироби електроустаткування. Якщо умови зберігання (стоянки) автомобіля дозволяють відключати акумуляторну батарею, це доцільно робити при тривалому бездіяльності (знімати один наконечник);
  • «масовий» провід від АКБ корисно додатково приєднати до двигуна з метою зменшення втрат напруги на стартері при пуску двигуна, оскільки переходи напруги від клеми на кузов, з кузова на двигун і стартер при пусковому струмі призводять до його зниження, а також до втрати потужності, споживаної від АКБ;
  • періодично контролювати напругу на полюсних клемах батареї через 8-10 годин після зупинки двигуна. Якщо значення напруги розімкнутого ланцюга (НРЦ) буде менше 12,6, то акумуляторну батарею доцільно підзарядити.

Виконання перелічених заходів у зимових умовах дозволить унеможливити відмови у роботі стартерних АКБ, зберегти їх ресурс на тривалий термін роботи.