Консультація спеціаліста

Графік роботи

Пн - Сб: 09:00 - 18:00

Укр

Як підготувати вантажний автомобіль до зими

Як підготувати вантажний автомобіль до зими - картинка - 1

Якщо хтось думає, що готуватися до зими не обов'язково, він помиляється. Коли проводиш за кермом цілий рік, починає здаватися, що зима – це тимчасова незручність у вигляді бруду, снігу та льоду на дорогах. Таке ставлення зазвичай призводить до того, що після чергового ночівлі в мороз автомобіль не хоче їхати. Навіть хвалені іномарки замерзають, не кажучи вже про «МАЗи» та «КамАЗи».

Для успішного старту двигуна в холодну пору року рекомендується використовувати менш в'язку олію. При негативних температурах воно стає дуже в'язким, що ускладнює запуск двигуна. Тому якщо влітку рекомендується заливати олію марки 10W40 або 15W40, то взимку краще використовувати олію з в'язкістю на 5 одиниць менше - 5W40 або 10W40 відповідно.

Взимку значно збільшується навантаження на акумуляторні батареї. Увімкнені фари, освітлення в кабіні та робота автономного обігрівача вимагають від акумуляторів підвищеної віддачі. А вранці, коли розрядка батарей досягає максимуму, потрібно завести холодний мотор. Ось і подумайте, чи можна з вашими акумуляторами від'їздити ще одну зиму, чи краще застрахувати себе від неприємних несподіванок та купити нові.

Паливо замерзає набагато рідше – сильні морози в Україні бувають рідко. Тому проблеми зазвичай виникають на початку зими, із першими морозами, а на заправках все ще продають «літню» солярку. До речі, у такому разі може допомогти система підігріву палива. Вони бувають кількох видів. Іноді в бак відводиться трубопровід від системи охолодження двигуна, і таким чином паливо в баку навіть 40-градусний мороз не замерзне. Існують також електричні системи підігріву, але вони розраховані на м'якіший європейський клімат, і гріють не все паливо в баку, а тільки відкрита ділянка паливопроводу.

Дуже часто на морози страждає пневмосистема. Найчастіше виною тому вода, що замерзає в клапанах, після чого автомобілі просто не заводяться. І правильно роблять, оскільки стисненим повітрям керується не тільки підвіска, а й гальма. Зазвичай вода у пневмосистему потрапляє з атмосферного повітря. Щоправда, одразу після компресора на шляху повітря – спеціальні фільтри-вологовідділювачі, покликані очищати повітря від частинок води. Але якщо фільтр відслужив своє, він перестає працювати і вода потрапляє в пневмосистему автомобіля. У мороз волога осаджується і замерзає на металевих поверхнях трубопроводів та клапанів, що призводить до незапланованих простоїв. Щоб уникнути подібних проблем, рекомендується вчасно змінювати фільтри, а також періодично зливати конденсат із ресиверів. Фахівці рекомендують перед початком зимового періоду залити в систему 50 г тосолу. Якщо автомобіль схильний до промерзання, протягом зими операцію можна повторити. До речі, замерзання дуже часто призводить до збоїв у системі керування пневматикою (ECAS). Це «лікується» тільки на СТО з комп'ютерним обладнанням, тому дешевше підготувати вантажівку до морозів, ніж чекати на неприємності.

Безпека на зимовій дорозі забезпечується не лише гальмами. Багато залежить від стану шин. Якщо гума зношена більше, ніж на 80%, її краще змінити на нову, а на провідну вісь встановити шини з блочним малюнком протектора. Це значно покращить зчеплення з дорогою та додасть стійкості навіть на слизькій дорозі. І взагалі, всі колеса тягача та причепа мають бути приведені у повну готовність до настання снігопадів. Потім на це просто не буде часу та можливості. Згадайте, що перед Новим роком перевізники з ніг збиваються, і ніхто не звертає уваги на різні дрібниці. А коли машини в бруді по саму маківку, розглянути якісь несправності взагалі неможливо. На гірських дорогах на допомогу шинам приходять ланцюги, тож узимку без них краще не виїжджати. Застрягти можна навіть у невеликій долині на рівнинній місцевості. І тоді доведеться чекати, поки дорогу не впорядкують (це як мінімум кілька годин, а з нашими шляховиками — і того більше) або платити заповзятливим трактористам не менше сотні за підйом.

Як відомо, комфорт водія взимку багато в чому залежить від того, як працює автономний обігрівач. Під час руху іномаркам найчастіше вистачає і штатної пічки. Але вітчизняні вантажівки теплоізоляцією не відрізняються, і часто за кермом доводиться сидіти у фуфайці. На стоянці ж із працюючим двигуном стояти не лише незручно через шум і вихлопні гази, а й економічно невигідно. Простіше встановити автономний обігрівач і насолоджуватися теплом навіть у люті морози. Тим, у кого «автономки» вже встановлені, потрібно подбати про їхню справність. Рекомендується раз на сезон показуватися фахівцям щодо профілактики. Слід також пам'ятати, що баки для автономних обігрівачів краще встановлювати так, щоб солярка не замерзала. Це може бути задня стінка кабіни ближче до моторного відсіку. Під час руху потік теплого повітря не дасть замерзнути паливу, а на стоянці бак буде закритий від вітру. Якщо ж забір палива здійснюється з бака вантажівки, потрібно простежити, щоб паливопровід був ізольований. Для цього не обов'язково їхати в автосервіс - можна самому купити кілька метрів звичайної трубної ізоляції відповідного розміру та "укутати" паливопровід.

І, нарешті, не забудьте змінити воду в бачку омивача на спеціальну рідину або просто додати спирт у воду. Влітку на цьому ще можна заощаджувати, але взимку вода замерзне. Навіть якщо бачок встановлений у кабіні, бувають дні, коли водій знаходиться вдома, а вантажівка стоїть на стоянці. За добу кабіна остигає, і вода в бачку успішно замерзає.

Пам'ятайте: зима – не час для економії. Те, що минає влітку, зима не пропускає, тому якщо хочете не стояти, а нормально працювати, потрібно як слід підготуватися:

  • Двигун: заміна олії на менш в'язке, перевірка підігріву палива
  • Пневматика: заміна вологовідділювача, додавання тосолу до пневмосистеми
  • Шини: Зношені замінити на нові, зробити ТО, купити та возити із собою ланцюги
  • Акумулятори: перевірити працездатність та за необхідності встановити нові
  • Автономка: перевірити працездатність, за необхідності ізолювати паливопровід
  • Бачок омивача: додати спирт чи залити спеціальну рідину.